個人情報保護方針
最終改定日 | 2025年5月27日 |
---|---|
制定日 | 2016年9月20日 |
株式会社 | CFPコンサルティング |
代表取締役 | 坂牧 毅 |
住所 | 東京都新宿区西新宿8-15-17 住友不動産西新宿ビル2号館 3階 |
<個人情報保護方針に関する連絡先>
窓口の名称 | 個人情報問合せ窓口 |
---|---|
連絡先 | お問い合わせ窓口担当:須田 裕貴 住所:東京都新宿区西新宿8-15-17 住友不動産西新宿ビル2号館 3階 電話:03-6258-0672 電子メール:policy@cfp-consulting.co.jp |
株式会社CFPコンサルティング(以下「当社」といいます。)は、当社事業であるインターネット広告業及びSaaS事業(以下総称して「当社事業」といいます。)の事業体として、お客様よりご提供いただいた個人情報の保護と取扱いにつきまして、個人情報の保護に関する法律に基づき、以下のとおりプライバシーポリシー(以下「本ポリシー」といいます。)を定めます。
-
個人情報保護に関する当社の方針
当社は、お客様からご提供いただいた大切な個人情報を、個人情報の保護に関する法律その他法令に則り、適正かつ厳重に管理し、個人情報への不正アクセスや個人情報の紛失、破壊、改ざん、漏えい等の防止に必要かつ十分な安全対策を講じることをお約束いたします。
-
個人情報
本ポリシーにおいて「個人情報」とは、当該情報に含まれる氏名、生年月日、その他の記述等により特定の個人を識別することのできるもの(他の情報と容易に照合することができ、それにより特定の個人を識別することができることとなるものを含む。)をいいます。
当社は、お客様とのお取引を行うにあたり、後記3の利用目的のため、お客様に次の個人情報をご提供頂くことがございます。- お名前
- ご住所
- 電話番号、ファックス番号
- 生年月日
- ご職業、勤務先名
- メールアドレス
- その他後記3の利用目的達成のために必要となる情報
【当社独自サービス事業】
お客様が外部ログインサービス(以下「外部サービス」といいます。)を介して当社事業が提供するサービスのアカウントに登録またはログインすると、当社は外部サービスを通じて、お客様の外部アカウント情報の一部にアクセスできるようになります。その際、お客様の同意に基づき、以下の情報を取得・利用する場合があります。- お名前
- メールアドレス
- プロフィール画像(設定されている場合)
- 外部サービスが発行するユーザーIDなどの識別情報
-
利用目的
当社は、当社が取引先様の個人情報及び従業者・退職者・採用選考応募者の個人情報を取得するに当たって、次に掲げる目的に限定し、その目的の達成に必要な範囲にて利用させていただきます。
- お客様企業等から委託を受けた役務の提供、当社事業のサービスの提供のため
- 当社の提供する役務の改善・向上のため
- お客様に有益と思われる当社事業関連情報の電子メールやDM等によるご案内のため
- お客様からのお問い合わせや資料請求への対応のため
- マーケティングデータの調査・分析、新たなサービス開発のため
- 当社ウェブサイトの運営上必要な事項の告知のため
- その他当社事業に付随・関連する事項のため
- 従業者・退職者の雇用管理のため
- 採用選考及び採否に関する連絡のため
- 個人情報の利用は、本人様より同意を得た範囲内で利用致します。あらかじめ同意を得た利用目的以外で、個人情報を利用することは致しません。また、そのための措置を講じます。
-
安全管理
当社の保有する個人情報を利用目的に応じた必要な範囲において、正確、かつ最新の状態で管理し、個人情報の漏えい、滅失又はき損などの恐れに対して、合理的な安全対策を講じ、予防並びに是正に努めます。
-
第三者提供
当社は、お客様の個人情報を、お客様の同意を得ずして第三者に提供しません。但し、次に掲げる場合はその限りではありません。
- 前記3の利用目的の達成に必要な範囲内において個人情報を第三者に開示、取扱委託等する場合
- 合併その他の事由による事業の承継に伴って個人情報が提供される場合
- 国の機関もしくは地方公共団体またはその委託を受けた者が法令の定める事務を遂行することに対して協力する必要がある場合であって、お客様の同意を得ることにより当該事務の遂行に支障を及ぼすおそれがある場合
- その他、個人情報の保護に関する法律その他法令に基づき認められる場合
-
個人情報の開示
当社は、お客様から、個人情報の保護に関する法律の定めに基づき個人情報の開示を求められたときは、お客様ご本人のご請求であることを確認の上、お客様に遅滞なく開示いたします。但し、個人情報の保護に関する法律その他法令により当社が開示義務を負わない場合にはその限りではありません。なお、個人情報の開示にあたり、当社所定の手数料及び実費を頂戴することがありますので、あらかじめご了承ください。
-
個人情報の訂正及び利用停止等
- 当社は、お客様から、お客様の個人情報が真実でないという理由によって内容の訂正を求められた場合、及びあらかじめ公表された利用目的の範囲を超えて取り扱われているという理由または偽りその他不正の手段により収集されたものであるという理由によってその利用の停止を求められた場合には、お客様ご本人のご請求であることを確認の上、遅滞なく必要な調査を行い、その結果に基づき、個人情報の内容の訂正または利用停止の措置を講じ、その旨をお客様に通知いたします。なお、合理的な理由に基づいて上記措置を講じない旨決定したときは、お客様に対しその旨を通知いたします。
- 当社は、お客様から、お客様の個人情報について消去を求められた場合、当社が当該請求に応じる必要があると判断した場合には、お客様ご本人のご請求であることを確認の上、個人情報の消去を行い、その旨をお客様に通知いたします。
-
お問い合わせ窓口
本ポリシーに関するご意見・ご要望・お問い合わせ、苦情及び相談へのご対応、個人情報の開示・訂正・利用停止・消去のご請求は、下記までお願いいたします。
-
個人情報の取扱いに関する法令等の遵守
個人情報の取扱いに関する法令、国が定める指針その他の規範を遵守致します。
-
個人情報保護マネジメントシステム見直し、継続的改善
個人情報保護マネジメントシステムを定め、これを定期的に見直し、継続的に改善致します。
-
プライバシーポリシーの変更手続
当社は、個人情報の取扱いに関する運用状況を適宜見直し、継続的な改善に努めるものとし、必要に応じて、本ポリシーを変更することがあります。変更した場合には、当社ウェブサイト上に掲載する方法により通知いたします。但し、法令上お客様の同意が必要となる変更については、当社所定の方法によりお客様の同意を得るものとします。
-
個人情報の取扱事業者の名称及び住所並びに法人にあたってはその代表者の氏名
事業者名 :株式会社CFPコンサルティング
代表取締役:坂牧 毅
住所 :東京都新宿区西新宿8-15-17 住友不動産西新宿ビル2号館 3階
-
個人情報保護管理者(若しくはその代理人)の氏名又は職名、所属及び連絡先
個人情報保護管理者:須田 裕貴
電子メール :policy@cfp-consulting.co.jp
電話番号 :03-6258-0672 -
所属する認定個人情報保護団体の名称および苦情の解決の申し出先
なし
-
個人情報の安全管理のために講じた措置について
当社では、個人情報を厳正に取り扱うため、JIS Q 15001に準拠した個人情報保護方針を基に、個人情報に関する規程等を策定し、個人情報保護マネジメントシステムを運用しております。
個人情報の適正な取扱いの確保のため、組織的・人的・物理的・技術的の4つの観点より安全管理措置を講じております。
個人情報の
開示等請求について
最終改定日 | 2023年4月4日 |
---|---|
制定日 | 2016年6月8日 |
- 当社は、ご本人様から利用目的の通知、開示、内容の訂正、追加又は削除、利用の停止、消去及び第三者への提供の停止、第三者への提供記録の開示(以下、“開示等”といいます。)を求められた場合は、個人情報について社内調査を行い、遅延なくご希望の開示方法によりご回答させていただきます。
※ただし、ご請求内容によっては開示等に応じられない場合がございます。その場合はその理由に関してもご回答いたします。 - 開示等の請求を行う場合、下記手順に沿って郵送またはメール等にてご請求ください。請求内容について不備・不足事項等ある場合請求を受け付けることが出来ない場合があります。なお、個人情報の開示または利用目的の通知の請求について、1回につき事務手数料として1,000円を切手にてご負担いただきます。
- 「個人情報開示等請求書」により頂いた個人情報は、お問い合わせ対応に使用し、それ以外の使用は致しません。
-
本人が請求する場合
開示等の求めを行う場合は、以下の書類をご準備いただき、配達記録郵便にてお送り下さい。
- 個人情報開示等請求書
以下よりダウンロードをお願い致します。
ファイルのダウンロード - 本人確認書類
運転免許証、パスポート、健康保険証などの、ご本人の氏名、現住所を確認できる書類のコピー。
- 個人情報開示等請求書
-
代理人が請求する場合
開示等の求めを行う者が、法定代理人もしくは本人が委任した代理人である場合は、前項の書類に加えて、それぞれ下記の書類を同封下さい。
【法定代理人の場合】
- 法定代理権があることを確認するための書類
戸籍謄本、親権者の場合は扶養家族が記入された健康保険の被保険者証のコピーも可。 - 法定代理人本人であることを確認するための書類
運転免許証、パスポート、健康保険証などの、代理人の氏名、現住所を確認できる書類のコピー。
【委任による代理人の場合】
- 委任状(個人情報開示等請求書添付書類)
下記窓口までご請求ください。 - ご本人の印鑑証明書(3ケ月以内に発行されたもの)
- 委任による代理人本人であることを確認するための書類
運転免許証、パスポート、健康保険証などの、代理人の氏名、現住所を確認できる書類のコピー。
開示等に関する詳細は、開示等請求窓口へお問い合わせください。
- 法定代理権があることを確認するための書類
個人情報に関する問い合わせ・開示等請求窓口
名称 | 株式会社CFPコンサルティング |
---|---|
所在地 | 〒160-0023 東京都新宿区西新宿8-15-17 住友不動産西新宿ビル2号館 3階 |
情報セキュリティ管理者 | 情報セキュリティ管理担当者 テクノロジー本部 ゼネラルマネージャー |
連絡先 | 電話:03-6258-0672 メール:policy@cfp-consulting.co.jp |
Personal Information Protection Policy
Last Updated | May 27, 2025 |
---|---|
Enacted | September 20, 2016 |
Company | CFP Consulting Inc. |
CEO | Tsuyoshi Sakamaki |
Address | 3rd Floor, Sumitomo Fudosan Nishi-Shinjuku Building No.2, 8-15-17 Nishi-Shinjuku, Shinjuku-ku, Tokyo, Japan |
<Contact Information Regarding the Personal Information Protection Policy>
Inquiry Desk | Personal Information Inquiry Desk |
---|---|
Contact Details | Name: Yuki Suda Address: 3rd Floor, Sumitomo Fudosan Nishi-Shinjuku Building No.2, 8-15-17 Nishi-Shinjuku, Shinjuku-ku, Tokyo, Japan Phone:+81-3-6258-0672 Email:policy@cfp-consulting.co.jp |
CFP Consulting Inc. (“the Company”) has established this Privacy Policy (“the Policy”) in accordance with Japan’s Act on the Protection of Personal Information, to ensure the appropriate handling and protection of personal information provided by customers, in connection with its internet advertising and SaaS businesses (collectively, “the Company’s Business”).
-
Our Commitment to Protecting Personal Information
We are committed to handling all personal information provided by our customers properly and securely, in compliance with applicable laws and regulations. To prevent unauthorized access, loss, destruction, alteration, or leakage of personal information, we implement appropriate and effective security measures.
-
Definition of Personal Information
For the purposes of this Policy, “personal information” refers to any information that can identify a specific individual, such as their name, date of birth, or other details. This also includes information that, when combined with other data, can be used to identify an individual.
In the course of our business, we may collect the following types of personal information for the purposes described in Section 3:- Name
- Address
- Phone number and fax number
- Date of birth
- Occupation and employer
- Email address
- Any other information necessary to fulfill the purposes outlined in Section 3
[Use in the Company’s Proprietary Services]
When a customer registers for or logs into a service that is part of the Company’s Business through an external login service (“External Service”), the Company may, with the customer's consent, access certain information associated with the customer’s external account. The information that may be obtained includes:- Name
- Email address
- Profile picture (if available)
- Identifiers such as the user ID issued by the External Service
-
How We Use Personal Information
We use personal information solely for the following purposes:
- To provide services commissioned by client companies and to deliver services offered as part of the Company’s Business
- To improve and enhance our Services
- To send information related to the Company’s Business that may benefit customers, via email or direct mail
- To respond to inquiries and requests
- To conduct market research, data analysis, and develop new services
- To communicate important notices related to our website
- To support activities incidental or related to the Company’s Business
- To manage the employment of current and former employees
- To contact and communicate with job applicants during the recruitment process
- We will use personal information only within the scope of the purposes for which consent has been obtained. We take appropriate measures to ensure compliance with this policy.
-
Safety Management
We take reasonable safety measures to ensure that personal information remains accurate and up-to-date, and to prevent leakage, loss, or damage. We strive to regularly review and improve these measures as part of our routine practices.
-
Provision of Personal Information to Third Parties
We do not disclose personal information to third parties without prior consent, except in the following cases:
- When disclosure or outsourcing is necessary to achieve the purposes stated in Section 3
- When personal information is transferred due to a business succession through a merger or other reasons
- When required to cooperate with government agencies or local authorities to perform duties prescribed by law, and obtaining customer consent may hinder the performance of such duties
- When otherwise permitted or required by applicable laws and regulations
-
Disclosure of Personal Information
If a customer requests disclosure of their personal information under the Act on the Protection of Personal Information, we will respond promptly after verifying the identity of the requestor. However, we may decline the request in cases permitted by law. Please note that a processing fee and actual costs may apply.
-
Correction and Suspension of Use
- If a customer requests a correction of their personal information due to inaccuracy, or requests suspension of use on grounds such as use beyond the stated purpose or unlawful acquisition, we will investigate the matter after verifying the requestor’s identity. We will then take appropriate measures and notify the customer. If we decide not to take corrective action based on reasonable grounds, we will inform the customer accordingly.
- If a customer requests the deletion of their personal information and we determine that the request is reasonable and justified, we will delete the relevant data and notify the customer.
-
Contact Information
For inquiries, complaints, or requests regarding this Policy or the handling of personal information (including disclosure, correction, suspension, or deletion), please contact us as per below.
-
Compliance with Laws and Regulations
We comply with all applicable laws, national guidelines, and other standards concerning the handling of personal information.
-
Continuous Improvement
We have implemented a personal information protection management system, and we regularly review and improve our practices to ensure the continued protection of personal information.
-
Changes to this Policy
This Policy may be updated to reflect changes in our operations, legal requirements, or other circumstances. Revisions will be announced on our website. Where legally required, we will obtain your prior consent through appropriate procedures.
-
Business Operator Handling Personal Information
Business Operator: CFP Consulting Inc.
Representative Director: Tsuyoshi Sakamaki
Address: 3rd Floor, Sumitomo Fudosan Nishi-Shinjuku Building No.2, 8-15-17 Nishi-Shinjuku, Shinjuku-ku, Tokyo, Japan
-
Personal Information Protection Manager
Personal Information Protection Manager: Yuki Suda
Email:policy@cfp-consulting.co.jp
Phone:+81-3-6258-0672 -
Accredited Personal Information Protection Organization
Not applicable.
-
Security Measures for Personal Information
We manage personal information rigorously based on our internal rules developed under the JIS Q 15001 standard. Security measures are taken from four perspectives: organizational, human, physical, and technical.
Requests for Disclosure, etc.
of Personal Information
Last Updated | April 04, 2023 |
---|---|
Enacted | June 08, 2016 |
- We will promptly respond to requests from individuals regarding the following matters: notification of the purpose of use, disclosure, correction, addition, or deletion of information, suspension of use, erasure, suspension of third-party provision, or disclosure of records related to such provision (collectively “Disclosure, etc.”), using the method requested by the individual.
Please note that we may not be able to comply with certain requests for Disclosure, etc., depending on the content of the request. In such cases, we will provide an explanation of the reason. - To request Disclosure, etc., please follow the procedure below and send your request by post or email. If the request contains incomplete or incorrect information, we may be unable to process it. For each request for disclosure or notification of the purpose of use, a handling fee of 1,000 Japanese yen must be paid in postage stamps.
- The personal information provided in the “Request Form for Disclosure, etc. of Personal Information” will be used solely for the purpose of responding to your inquiry and will not be used for any other purpose.
-
Request by the Individual
If you wish to make a request for Disclosure, etc., please prepare the following documents and send them to us by registered mail (with a tracking number).
- Request Form for Disclosure, etc. of Personal Information
Please download the form from the link below:
Download the form - Identity Verification Documents
Please enclose a copy of a document that confirms your name and current address, such as a driver’s license, passport, or health insurance card.
- Request Form for Disclosure, etc. of Personal Information
-
Request by a Representative
If the request for Disclosure, etc. is made by a legal representative or an authorized agent, please enclose the following documents in addition to the documents listed in the preceding section:
In the Case of a Legal Representative:
- Document proving legal authority
(e.g., family register. In the case of a parent with parental authority, a copy of the health insurance card showing the dependent family member is also acceptable.) - Identification document of the legal representative
(e.g., a copy of a driver's license, passport, or health insurance card showing the name and current address of the representative.)
In the Case of an Authorized Agent:
- Letter of proxy
Attachment to the Request Form for Disclosure, etc. of Personal Information.
Please contact the inquiry desk below to obtain the form. - Certificate of seal impression
Issued within the past 3 months and belonging to the individual giving authorization. - Identification document of the authorized agent
(e.g., a copy of a driver's license, passport, or health insurance card showing the name and current address of the representative.)
For further details regarding Disclosure, etc., please contact the designated request desk.
- Document proving legal authority
Inquiry Desk for Personal Information Disclosure, etc. Requests
Name | CFP Consulting Inc. |
---|---|
Address | 3rd Floor, Sumitomo Fudosan Nishi-Shinjuku Building No.2, 8-15-17 Nishi-Shinjuku, Shinjuku-ku, Tokyo, Japan |
Information Security Administrator | Information Security Management Officer General Manager, Technology Division |
Contact Details | Phone:+81-3-6258-0672 Email:policy@cfp-consulting.co.jp |